Duyurular;

  • Css Tasarımlar
  • Apple Forumumuz...
  • Katıldığım Toplistler

Linkler

Hoş Geldiniz

ntlu

Animasyon




Yukarıdaki Kendi Çalışmamdır:D






Ders 2: Yürüme

Ders 2 : Yürüme Dersi

Yürüme,koşma gibi hareketler pivotun en önemli parçalarıdır.Hatta ve hatta ne kadar uğraşırsanız uğraşın,yürüme hareketini kötü yaparsanız animasyona direkt olarak kötü denile
bilir.

Sonuç:




Ders 3: Yumruk Atmak

Yumruk atma.Bilirsiniz.Bir elinizi güçlü bir şekilde önünüzdeki bir hedefe savurmak gibi.
Ve işte pivotta bu yumruk önemli bir unsur.Bazı kişilerin yumrukları yumruğa bile benzememektedir.
Aşağıdaki resimdeki adımları izleyerek siz de yumruk atmaya çalışın.Ama karşısına bir de adam koyun.



Ders 4: Ateş etmek

Bu görüntüsü hoş olmayan şekilde;


Bu biraz daha iyi;


Biraz daha..





Ders 5:Işınlanma

Dersteki ışınlanma efektini bilerek biraz hızlı. Ama ışınlanma efektinin de hızlı olması gerekir bence.

Işınlanma iki parçadan oluşuyor.
Bunlardan biri yok olma, diğeri de oluşma parçası.
Resimlerle sadece yok olmayı göstereceğim, oluşmanın da bunun tam tersi olduğunu anlayabilirsiniz herhalde.

Kısaca anlatmak gerekirse, stickmaninizi seçerek ''color''a geliyorsunuz ve ''özel renk tanımla'' diyorsunuz. Ardından çıkan menüde en sağdaki çubuğu aşağı-yukarı oynatarak rengi aydınlatıyor veya karartıyorsunuz.

İsterseniz ışınlanm efektinin daha da vurgulanmasını istiyorsanız, daha uzun süreli yapabilirsiniz. Yani daha ufak renk hareketleriyle daha güzel gözükebilir.

Karakter yok oluşta koyudan açığa ilerler









Ders 6:Akıcılık


Neredeyse en önemli ders olan akılcılığa geldi sıra..
Akıcılığın temel olrak değindiği üç şey vardır. Bunlar;

-Vücut Hareketleri
-Frame Bolluğu
-Ufak Hareketler


'dir. İlk olarak, vücut hareketlerine göz atalım. Vücut hareketlerinde en önemli şey, stickmani hareket ettirdikçe, kollarının, ayaklarının, gövdesinin ne kadar gerçekçi ve mantıklı hareket etmesidir. Örneğin ileriye savrulan bir stickman'in kolalrı hiç hareket edtmiyorsa, veya geriye doğru aynı paralellikte savruluyorsa, hareketler sağlanamaz, böylece akıcılık yapaılamaz. Bunun için biraz hayal gücü biraz da deney kabiliyeti gereklidir. Zihninizde yaratamadığınız şeyleri, deniyerek kendi üzerinizde inceleyebilirsiniz.

Frame bolluğu ve ufak hareketleri birlikte anlatabilirim sanırsam, çünkü birbirine bağlı şeyler. Ufak hareketleri sağlayabilirseniz, frame bolluğu da sağlanmış olur. Bunun için, çok aksiyon ve hareketin olmadığı sahnelerde cismi, veya herneyse onu, daha ufak hreketlerle oynatmanız gerekir. Tabi ki her şeyin bir ölçüsü vardır. Eğer frame bolluğu maddesini fazla kaçırırsanız animasyon yavaş ve sıkıcı olur. Frame bolluğuna zıt düşen en önemli şey ise ikili framedir. Yani her hareketten sonra iki kez ''Next Frame''e basmaya dayanır. Bu, ufak hareketlerden üşenerek sıyrılma yoludur bir nevi.

Şimdi iki animasyon göstereceğim. İlki yanlış, mantıksıl vücut hareketleri, büyük hamleler ve az frame ile yapılmış olandır. İkincisi ise tam tersi olarak doğru olandır.




Gördüğünüz gibi bu animasyonda ne olduğu pek anlaşılmamaktadır ve göze güzel gelmemektedir.


Bu animasyon ise göze daha güzel ve başarılı gelmektedir.


Ders 7:Işık ve Gölge

İstek üzerine..
Bu derste ani ışık ve gölgelendirmeyi anlatacağım; "Ders:11" i dikkate alarak..

Yapacağımız 2 şey var; ana figürün önüne (aynı figürden) ondan 5-6 birim küçük açık renkli bir figür eklemek
2.si ise yine aynı figürden 10-15 birim küçük figürü resimdeki gibi koymak..



Örnek:



Ders 8:Birek Dans

Aşama 1



Aşama 2



Aşama 3



Aşama 4




Aşama 5



Sonuç:



Ders 9:Slow Motion



Ders 10: Konuşturma

Bir önceki derste öğrettiğimiz şekilde Create penceresini açıyoruz
File>New yaparak çizgiyi oluşturuyoruz. Hiç ellemeden "File>Add to Animation" seçeneğine fırlayıp isim yazıyoruz.

Oluşturduğumuz çizgiyi aşağıdaki gibi adama monte ediyoruz(Sarı yer beyaz olacak)





Devamında çizgiyi büyüterek veya küçülterek "Next Frame"ye tıklıyoruz
Not: Boyut değiştirmeyi yukarı,aşağı çubuklarıyla değil 20şer rakam aralığıyla yapınız


Sonuç Linkı kırıktır.!

Ders 11:El Kol koparma


"Bir figürün kolunu koparmada temel araç,kol ile eşit büyüklekte ve uzunlukta olan bir çubuktur.Kolu koparma esnasında,figürün kolunun uç kısmı katlanarak,arkaya alınır ve yokmuş gibi gözükür.Bu sırada onun yerine demin bahsettiğimiz çubuk eklenir.Koparma esnası,o çubuğun yerinden oynatılmasıdır."











Ders 12:Figür Oluşturma

Figür oluşturmak için şu yolu izliyoruz.

File>Create Figur Type.



Peki o top ve çubuklar nedir?



1:İki nokta ve çizgi oluşturmanızı sağlar
2: Daire oluşturur
3:Çizgiyi yuvarlağa,yuvarlağı çizgiye dnüştürür
4:Çizmiş olduğunuz nesnenin boyunu ayarlar
5:En son çizdiğinizi kopyalar
6:Çizgide kırmızı nokta bulundurmaz
7:Siler
8:Çizmiş olduğunuz nesneler



Ders 13: Pivota Sprite ekleme


Sprite Nedir ?

Sprite'ın tam olarak bir anlamı yoktur.Sprite özelliği şu an için Pivot 3.0 beta ve 3.1'de bulunmaktadır.Tabi biz 3.0'dan bahsediyoruz.
Bu özellik sayesinde bir resmi animasyona bir figürmüş gibi ekliyorsunuz.Ama şöyle bir sorun var,eklediğiniz resmin eklemi olmuyor.Bir kırmızı,bir de turuncu nokta bulunuyor.Kırmızı ile figürü döndürebilir,turuncu ile de hareket ettirebilirsiniz.

Özellikleri nedir ?

[COLOR="rgb(46, 139, 87)"]Sprite tek bir figürdür.Size şu açıdan kolaylık sağlar : renk.Sprite'ı renklendiremezsiniz,resim ne renk ise o renk kalır.Ama bildiğimiz üzere pivottaki bir figür tek bir renge sahip olabiliyor.Sprite'ın bu özelliği bize bir avantaj.[/COLOR]

Nasıl Kullanırım ?

Öncelikle elinizde bir resim olmalı.Bir silah resmi,kılıç resmi olabilir.Ya da en basitinden bir taş olabilir.Ben burda bir silah resmi kullanıyorum.



Yukarıdaki işaretli yere tıklayıp,figür seçer gibi resmimizi seçiyoruz.



Seçtiğiniz resime göre,görüntü aşağıdaki gibi olacaktır.




Sıra geldi resmi figür yapmaya.

Resmi pivota aldıktan sonra hiç bir şeye tıklamadan direk "edit" diyoruz.Ve karşımıza çıkan ekranda file>save as diyerek kaydediyoruz.



Ve işte resmimiz figür oldu:



Ders 14: Akıcılık 2
İpuçları/Önemli Notlar:Akıcılığı arttırmak için 2 formül

Akıcılı arttırmak için önemli ve basit ipuçları;

1-) Komik,basit ve etkili;Odanızda ışığı söndürün.Bilgisayarın ışığının duvara vurmasını sağlayın. Daha sonra bilgisayarın karşısına geçip pivotta uygulayacağınız figürleri kendiniz uygulayın ve duvarda izleyin! Sonucunda ise kendi figürlerinizi pivota aktarmayı deneyin.

2-) Rate'i hızlandırmak size zor geliyorsa,normal hızda Slow Mo' yöntemiyle küçük hareketlerle animasyonunuzu yapın. Sonunda ise rate'i teker teker arttırarak en uygun Rate'i seçin..



Ders 15:Beam Sallanma Efekti


Sonrasında sırası ile ekranımızdakileri aynı derecede yükseltip alçatıyoruz.Şekill;


rkadaşlar Gri renklere dikkat edin birisi altta kalıyor Birisi üstte.


imdi size aradaki farkı göstermek için örnek hazırladım aradaki farkın nekarad büyük olduğunu göreceksizin.

Sallanma efekti olmayan ;



Ve Sallanma Efekti olann;





Ders 16:Silah tutma


Silahı tutmak önemlidir bence.Güzel görüntü açısından.
Çoğu kişi şöyle tutar ;


Görüntü hoş değil.

Ama bunda daha iyi gibi :




Ders 17:Rate Kullanımı


Akılcılık Dersini daha iyi kavrayacağınız bir öneri..

Şimdi animasyonda bir olay, bir hareket, bir efekt ne kadar çok kareye bölündüyse rateyide o kadar çok arttırmalısınız.

Aşağıdaki örnekte yanlış yapılmış bir rate değerlendirmesi var...



Bu şekilde olursa animasyonda ne kadar çok frame ne kadar çok uğraş verirseniz verin akıcı olmaz işte animasyonumuz bu şekilde olacak...

Sonuç;



ve yine aynı animasyonda doğru bir rate değerlendirmesi.



Sonuç;



Yeni Dersler Eklendi.

Ders 18: Pivot Çoklu Figür ekleme

Figürlere bir şey eklemek istiyorum.. eğer figürleri tek tek açmak zor geliyorsa şu şekilde de ekleyebilirsiniz;


Eğer resimdeki uyarıyı dikkate almassanız;


Bu ekran karşınıza gelir
31111 ziyaretçi (51480 klik) kişi burdaydı!
X
=> Sen de ücretsiz bir internet sitesi kurmak ister misin? O zaman burayı tıkla! <=